Hejdad omtanke

Efter att ha tappat förtroendet
för min skogspromenadskamrat Endomondo,
har jag just nu kommit hem, åter med full tillit
för Appens mätning av sträcka, hastighet
och positioner på kartan.

För ett tag sedan testade jag Googles motsvarande
App ”Mina spår” och fann att den visade
25% kortare sträcka. Efter mätning på kartan
konstaterade jag att Endomondo var en glädjemätare.

Men några dagar senare blev jag misstänksam mot
”Mina spårs” presentation av vägsträckan. Den
verkade lite summarisk, och efter nogrann kontroll
upptäctes att den missade alla småkrokar hit och dit
(jag har själv skapat min motionsstig) och
det var faktiskt Endomondo som visar rätt!
Dags att tänka om igen.

Jag har tydligen helt tappat mina gamla kunskaper
i Systematisk Analys: ”Det första klagomålet
säger ingenting om det egentliga problemet.
Det är bara en frustration”.