Oj, kommer Våren?


Min fåniga vinterleda till ursäkt för inaktivitet,
gav livsduglighetsbetyg ”Icke Godkänt”,
vid vårdcentralens standardprov!

Fick skaffa nya vinterkängor,
bege mig bort från Romossen ett par timmar om dagen,
för att skrämma upp pulsen.

Känns hyfsat efter 2 veckor av snöpulsande,
och nu,
kommer väl våren strax???

Då kan kanske även hjärnan släppas ut i naturen,
och uppleva lufsandet i plaskvåt mossa,
känna vårvindens smekning,
höra feromonernas yra i näsborrarna
som berättar att vi är här? Vadå?
VI TRÄD OCH ANDRA GRÖNA!  

Träden behöver väl inte kramas?
Naturen är öppen,
och kramar nog mig i sinnet när jag låter mig närvara.
Eller kanske mina feromoner är lite misstänkta,
doft av snickare kanske skrämmer? Äsch.

Växterna, vinden, solen och regnet…
vilka underbara dödspolare!
Kan jag få bli med i gänget
#1 - - Nattljuset:

Det var värst! Har du trots allt byggjobbet lyckats få ner konditionen? Men det var då för väl att du genast tagit tag i saken och att du känner förbättringen. Lycka till vidare med ditt skogsluffande!